Total Pageviews

Tuesday 25 September 2012

AKANKU 'TACKLE' KAU SAMPAI DAPAT! 16


BAB 16

            Di bilik yang satu lagi pulak….
Konfrantasi Adrianna dan Rayyan Fahrin baru bermula. Sampai sahaja di dalam bilik,Adrianna membuka tudung dengan kasar dan selendang yang sedondon dengan baju kebaya akad nikah tadi dihempas kasar ke atas katil. Dia terasa sangat geram dan marah, seolah-olah masih tidak percaya lelaki itu adalah Rayyan Fahrin..ye..lelaki yang telah pun sah menjadi suaminya. Oleh kerana terlalu geram habis semua bantal dan patung-patung beruang comel yang selalu menjadi peneman tidur di balingnya ke lantai. Nasiblah kau beruang comel…tuan kau tengah mengamuk sakan tu. Sabar..bawak-bawak bertenang ye..
Di luar pintu pula, Rayyan Fahrin sedang mengumpul kekuatan dan keberanian untuk berdepan dengan isteri yang baru beberapa jam dinikahinya.
“ Rileks Fahrin..ingat apa yang bapak mertua kau pesan. Jangan cepat mengaku kalah.”
Dengan berbekalkan sedikit keberanian, Rayyan Fahrin membuka pintu  bilik. Sebaik pintu bilik terbuka..’bukk!’
            “ Adoi..apa ni sayang..mana aci macam ni? Main baling je..nasib baik patung beruang je..kalau pasu bunga ,mahu benjol dahi abang. Karang tak hensem lagi abang…suami sapa, suami sayang jugak….” Belum apa-apa seekor beruang comel tepat mendarat di muka Rayyan Fahrin.  Nak buat macam mana,itu baru permulaan. Tabahkan dan cekalkan hatimu Rayyan Fahrin. Man jadda wajada! Ini pun sebahagian daripada perjuangan fisabilillah jugak ni.
            “ Apa sayang-sayang! Tak hingin aku!” Adrianna terus menyinga setelah mendengar suara Rayyan Fahrin. Sebenarnya tadi tu bukan sengaja dia nak membaling patung beruang ke muka Rayyan Fahrin. Tak sengaja terbaling. Rayyan Fahrin bukak pintu at the wrong time waktu Adrianna sedang melepaskan geram.
 “ Amboi mulut tu..sedap sungguh bahasa sayang. Tergoda abang. Rasa nak gigit-gigit mulut comel tu. Kalau selalu sayang buat mulut macam tu, nanti tak keluar bilik abang.  Seksi sungguh abang nampak bila sayang buat muncung macam tu.” Beruang comel yang dilemparkan tadi di kutip. Rayyan Fahrin mendekati Adrianna yang masih menyinga.
“ Lepas ni, sayang tak perlukan beruang-beruang comel ni untuk menjadi peneman tidur..Abangkan ada..”  Rayyan Fahrin sengaja membisikkan kata-kata yang dia sendiri tahu akan menambahkan suhu magma di hati Adrianna.
Buntang mata Adrianna sebaik sahaja mendengar kata-kata Adrianna. Hati-hati Fahrin, gunung berapi dah nak meletus tu! Baik kau blah..selamatkan diri dulu. Rayyan Fahrin berlalu ke arah built –in closet  yang terletak di kanan bilik. Awal-awal lagi Mak mertua terchenta sudah memberitahunya, semua keperluan ada dalam closet tersebut. So, tak payah nak bersusah-  payah mencari. Bagus betul dapat mertua macam ni. Bukan senang nak jumpa orang kaya yang tak berlagak . Dahlah kaya, baik hati dan merendah diri pulak. Kira rezeki tersepak untuk kau Fahrin. Sehelai tuala di capai dan dia terus berlalu ke arah bilik air sambil mengenyitkan mata kepada Adrianna, sengaja menambah lagi suhu ke takat didih.
Sambil berlalu ke bilik air sempat lagi dia menyakat Adrianna, “ Tak nak join abang ke? Anna siapkan sehelai t-shirts dan kain pelikat untuk abang... Abang belum kerjakan solat Isya’ ni..kalau abang keluar, baju dan kain pelikat takde, Anna yang abang kerjakan nanti.” Wah hebat kau Fahrin, dalam sakatan..(eh.. ada ke perkataan ni ah lantak janji sempoi. Sori ye cikgu BM..) ada arahan yang tegas..Satu  flying kiss diberi kepada Adrianna. Woohoo..caya lu bro! lepas ni gerenti Adrianna geram tahap maksimum kuasa lapan!
Sebaik Sahaja kelibat Rayyan Fahrin hilang di sebalik pintu, Adrianna mengambil sebiji bantal lalu menekupkan muka. Apa ke hal ni Anna? Takkan nak commit suicide pulak! Dosa besar tu! Tak cium bau syurga. La..ingatkan apa tadi.Nak menjerit rupa dia. Inilah contoh KL menjerit yang sebenar.
            “ Arghhhhh! Tenang Adrianna..control marah kau. Kang muda-muda dah dapat darah tinggi.Cool.. chill out girl!..inhale..exhale…tarik…hembus…kau kena bersabar banyak-banyak. Memang dia saja nak test kesabaran kau. Kalau kau marah, maka tercapailah objektif dia. Memang itu pun tujuan dia kan..saja nak buat kau marah. So sekarang ni..kau pergi ambik  baju dan kain pelikat yang dia nak tadi. Ingat Anna, dia lelaki,kau perempuan. Apalah sangat kudrat kau ada nak lawan dia. Sekarang ni yang penting strategi..nak lawan Rayyan Fahrin pakai kekuatan buang karan namanya. Nak lawan dia..you have to use your brain Anna.” Ha.ha..ha..itu dia Si Fikiran jahat sudah mari!
            “ Takpe Fahrin,ada ubi ada batas,ada lori ada bas, ada boeing ada airbus! Ada hari pasti akan ku balas!..” Adrianna terus menapak ke arah closet. Dia tahu baju-baju dan semua keperluan Rayyan Fahrin telah disediakan oleh Mamanya. Semalam dia nampak Asih dan Tuty memasukkan semua pakaian Fahrin ke dalam closetnya. Kalau diikutkan hati, tak hingin dia nak berkongsi almari dengan mamat kerek perasan bagus tu. Tapi bak kata pepatah,ikut hati mati,ikut rasa binasa, sakit jiwa kacau dan merana. So apa yang penting sekarang adalah strategi,strategi,strategi dan strategi macam mana nak mematahkan serangan musuh.
            “ Huh..lama giler Mamat kerek ni mandi. Mandi ke buat iklan Rejoice kat dalam tu? Ke tertidur dalam jakuzi? Maklumlah orang kampung, mana pernah jumpa jakuzi. Jumpa tab mandi pun dah kira bagus.” Sementara menunggu Rayyan Fahrin keluar,sempat lagi Adrianna mengutuk Rayyan Fahrin.
“ Mengutuk ke menghina tu Anna? Sewaktu je bunyinya. Hati-hati dengan mulut tu, nak jadi isteri derhaka ke? Tak cium bau syurga nanti. Ingat kau tu dah jadi isteri dia.Syurga kau di bawah telapak kaki lelaki yang bernama Rayyan Fahrin. Ingat pesan orang tua-tua, kerana pulut santan binasa, kerana mulut badan binasa.” Minda sedar berbicara.
            “ Baik aku ‘landing’ kejap sementara tunggu mamat kerek ni keluar.Mandi kemain lama mengalahkan anak dara..” Tanpa disedari Adrianna terlena di atas katil sambil mengiring,masih lagi dalam baju kebaya yang di pakai semasa majlis akad nikah tadi. Oleh kerana terlalu letih dan jam sudah menginjak ke pukul 2.00 pagi, ibarat orang mengantuk di sorongkan bantal, apa lagi sekejap sahaja Adrianna terus belayar ke alam mimpi.. Lagi satu, Adrianna ni pantang jumpa bantal, kejap aje boleh terus terlena. Tambah pulak badan penat, mata mengantuk, apa lagi bom atom meletup pun tak ingat dunia dah.
            Bunyi Azan yang sayup-sayup kedengaran mengejutkan Adrianna dari lena. Matanya masih berat  seolah ada magnet yang sedang menarik matanya supaya terus tertutup. Rasa mengantuk yang teramat sangat sampai nak bukak mata pun  susah. Dalam keadaan mamai, Adrianna cuba mengingati semula apa yang berlaku. Seingatnya tadi, hampir pukul 2.00 pagi dia masih hangin satu badan dengan Fahrin. Tunggu punya tunggu, sampai sudah tak keluar daripada bilik air.
            “ Eh..apasal Cico keras semacam je ni?”
 Dalam cahaya yang samar-samar, Adrianna mencelikkan mata. Dia menenyeh-nyenyeh mata yang masih mengantuk. Sebaik matanya celik, jantungnya berdegup laju! Patutlah keras semacam! Rupanya bukan Cico, si patung beruang besar yang di peluknya tapi Rayyan Fahrin! Buntang mata bundarnya apabila dia elok-elok ‘landing’ cantik di atas  dada Fahrin yang tak berbaju. Tangannya laju memetik suis lampu meja yang terletak di sisi katil. Jantung ni pun satu, time-time macam nilah dia nak masuk lumba lari. Slow-slow sikit wahai jantungku..kang tak pasal-pasal kau terlompat keluar arwah terus aku!
“ Masyaallah! Apa aku dah buat kat dia? Eh.. tak pembetulan, apa dia dah buat kat aku? Eh..tunggu jap..tadi aku tunggu dia keluar daripada bilik air .Lepas tu aku ‘landing’ kejap, aku pakai baju kebaya lagi masa tu…eh bila masa pulak aku tukar baju tidur ni? “ Darah tiba-tiba menyirap ke mukanya. Adrianna bagaikan mahu histeria apabila memandang badannya hanya tersarung baju tidur kain satin bertali halus berwarna biru muda. Dahlah tak berlengan, nipis dan separas peha pulak tu.Seksi gila!
“ Baju ni memang baju aku, tapi aku takkan hilang akal pakai baju macam ni depan Mamat kerek ni….arghhh…!!!!!” Adrianna menjerit sekuat hati dan serentak dengan itu dia apa saja yang boleh di capai lalu di balingnya Rayyan Fahrin yang sedang tidur pulas. Beruang-beruang comel, jam loceng, majalah,buku, semuanya terbang melayang ke arah Rayyan Fahrin.
Sebaik mendengar jeritan nyaring Adrianna, mata Rayyan Fahrin terus terbuka luas. Automatik dia bangun daripada katil dan mencampakkan comforter ke lantai. Terkejut beruk Rayyan Fahrin apabila melihat barang-barang melayang ke arahnya. Dengan mulut memaki hamun Rayyan Fahrin, Adrianna terus mencampakkan barang dan tiba-tiba Adrianna berhenti dengan nafas yang tercungap-cungap. Marah Adrianna sampai tahap maksimum apabila dia ternampak Rayyan Fahrin hanya memakai seluar boxer pendek giler!
“ Apa kau dah buat kat aku! Dasar jantan tak guna! Kau ambil kesempatan kat aku masa aku tak sedar!” Adrianna terus menghamburkan kemarahan kepada Rayyan Fahrin. Tak cukup dengan patung beruang, majalah, jam loceng, di capainya lagi novel-novel tersusun cantik di atas di sisi katil lalu terus di baling kepada Rayyan Fahrin.
Satu! Yea..tak kena. Dua..sempat tangkap! Tiga..yes! tak kena lagi.empat..boleh elak lagi…lima..adoi Anna..dahlah tu yang..benjol dah ni kepala Abang! Anna sayang, bawak bertenang, mengucap..cuba bagi tahu Abang apa dah buat sampai sayang mengamuk macam ni sekali. Tengok tu, kesian jam loceng tu. Habis terburai isi perut dia. Abang rasa dah arwah jam loceng tu..” Kedua-dua tangan Rayyan Fahrin masih berada di posisi menahan macam perisai.
“ Sudah tahu lagi mau tanya! What did you do to me last night? How come we end up on the same bed!” Adrianna bersuara lantang.
“ La..pasal tu rupanya. Abang ingatkan pasal apalah tadi..” Rayyan Fahrin mengurut dada lega. Rayyan Fahrin tersengih. Sebenarnya bukan setakat tersengih lagi dah. Dia dah gelak tergolek di dalam hati.
Sebenarnya tiada  apa yang berlaku pun. Lepas mandi dah pun pukul 2.00 pagi. Sebaik keluar daripada bilik air, Dia ternampak Adrianna sudah tertidur di atas katil, masih berkebaya ayu. Dia cuba mengejutkan Adrianna berkali-kali tapi mungkin kerana keletihan ,lena betul si Adrianna tidur. Tidur pulas tak ingat dunia! Tiba-tiba akal jahat yang tak berapa jahat muncul. Yelah kalau betul-betul jahat, Rayyan Fahrin dah ‘ngap’Adrianna. Tapi, Rayyan Fahrin ni lelaki budiman tau, takkan ambil secara memaksa walau pun dah terang lagi bersuluh Adrianna memang dah menjadi haknya yang sah. Jadi, nak dijadikan cerita, apa lagi Rayyan Fahrin terus menyelongkar closet Adrianna mencari baju tidur yang paling seksi dan yang baju tidur satin tanpa lengan bertali halus itulah yang dia jumpa. Korang pun tahulahkan apa yang berlaku selanjutnya. Rayyan Fahrin menukarkan baju Adrianna dengan berhati-hati. Korang jangan nak jadi otak kuning ye.. Rayyan Fahrin tutup lampu tau! Tak caya? Bukan apa, dia takut tergoda. Gentleman gentleman jugak, kalau dah rezeki di depan mata tak tertolak weh..kucing dengan ikan takkan pejam mata saja, betul tak? Itu kucing dengan ikan, apatah lagi Rayyan Fahrin lelaki  yang punya naluri dan keinginan yang sama. Dah memang fitrah kejadian manusia begitu.Purposely memang Rayyan Fahrin nak Adrianna fikir mereka dah ehem-ehem…sebab itulah dia sengaja tidur pakai boxer je. Lepas tu dia baring sebelah Adrianna, tidur satu comforter. Itulah ceritanya. Tapi yang bab Adrianna peluk Rayyan Fahrin tu..Adrianna sendiri yang buat. Bukan salah Rayyan Fahrin ye. Rayyan Fahrin sendiri tak sedar bila masa Adrianna peluk dia pun, dia tak tahu. Fuh! Aku dah ceriter detail dah kat korang macam mana Rayyan Fahrin dan Adrianna end-up on the same bed. Penat rahang aku ni tau..anyway berbaloi gak sebab tengok tu..korang tersenyum-senyum tu apa kes? Back to kisah mereka berdua ni…
“ You..you!” kata-kata Adrianna terhenti di situ, Speechless bila mendengar jawapan selamba Rayyan Fahrin.
“ Yang Anna marah sangat ni kenapa?  Abang rasa apa yang berlaku semalam tak salah pun. Kitakan dah kahwin, Semalamkan wedding night kita. Takkanlah nak habiskan wedding night kita dengan bertekak je..rugilah. Lagi pun, Anna yang goda Abang dulu tau! Abang tak buat apa-apa pun! Anna tau tak..semalam Anna telah meragut keterunaan Abang yang abang jaga selama tiga puluh tahun.. Sebab Anna adalah isteri Abang, maka Abang dengan rela menyerahkan mahkota berharga Abang sebab Anna adalah isteri Abang…jangan kau persiakan diriku…” Rayyan Fahrin sengaja menayang muka sedih. Entah mana datang ayat tu dia sendiri pun tak tahu. Spontan sahaja keluar. Tak kisahlah sebab dia tahu Adrianna memang sakit hati bila dengan kata-katanya itu dan memang itulah tujuannya.
Buk! Seekor beruang comel dengan jayanya mendarat di muka Rayyan Fahrin. Ala..beruang comel lagi,cuba baling angsa ganas ke baru kaw!
“ Kau ni giler ke apa! Bila masa pulak aku goda kau! Kau ni kan memang…memang…memang…” Adrianna terus meluru ke arah Rayyan Fahrin yang sedang berdiri di birai katil. 
Bagi Adrianna pada waktu itu, apa nak jadi, jadilah. Tunggu kau Mamat kerek akanku cekik kau sampai dapat! Tapi malangnya kakinya tersadung pada comforter di atas lantai lalu terus ter’landing’ dan merempuh cantek Rayyan Fahrin yang terpacak di birai katil. Akibat daripada ‘pendaratan cemas’ tersebut, Rayyan Fahrin tidak sempat membuat apa-apa selain daripada memeluk isteri terchenta dengan kemas. Adrianna selamat mendarat di atas badan Rayyan Fahrin, Kedua-duanya terjatuh ke atas katil dan pendaratan cemas itu menyebabkan bibir mereka bercantum kemas. Seakan ada cas elektrik yang mengalir sehinggakan mata mereka saling berbalas pandangan dan mereka kaku seketika.Bak kata pepatah, dari mata turun ke hati. Yang pasti buat seketika Rayyan Fahrin dan Adrianna hanyut dalam renungan antara mereka.
Pada waktu yang sama pula, Datuk Abdullah dan Datin Maimun yang baru hendak menapak menuruni anak tangga sangat terkejut dengan bunyi jeritan nyaring Adrianna. Lovely couple ni memang selalu bangun awal. Selepas subuh selalunya Datin Maimun akan menemankan Datuk Abdullah bersenam di gim mereka. Mereka menyangka sesuatu yang buruk telah berlaku, jadi apa lagi pintu bilik Adrianna terus di terjah  dan..
“ Ops! Maaf..Baba dengan Mama ingat apalah tadi..chop! Jangan risau kami tak nampak apa-apa…” Pintu bilik di tutup semula.
Datuk Abdullah dan Datin Maimun memandang sesama sendiri. Seketika kemudian ketawa mereka berdua terburai. Berair-air mata mereka  berdua ketawa, siap buat ‘high five’ lagi. Mereka berdua betul-betul tak menyangka rancangan mereka berjaya secepat ini.
Sepantas kilat, Adriana terus bangkit. Dia terus mengesat bibirnya seolah ada kotoran yang melekat di situ.Melihat muka Rayyan Fahrin tersengih macam kerang busuk, terus tanganya mendarat pada perut Rayyan Fahrin yang tak berbaju, mencubit sekuat hati .
Rayyan Fahrin pula, “ Adoiiii..dahlah tu yang..dah biru perut Abang ni..”Rayyan Fahrin menyeringai kesakitan. Bukan setakat cubitan manja lagi dah, ini dah boleh masuk kategori ‘domestic violence’ dah ni.
“ Apalah nasib aku dapat bini macam ganas macam gangster. Baru satu hari dah benjol kepala, lebam dekat perut.Kalau dua hari,tiga hari,empat hari..berhari-hari? Warghhh!!!!! Nek Wan tolong Ayin!!!!!!”
Bersabarlah Fahrin. Dah nasib badan kau dapat bini gangster, nak buat macam mana..bapak borek anak rintik, bapak pun macam gangster anak pun lebih kurang sama. Mana nak tumpah kuah kalau tak ke nasi. Apa nak buat..terima ajelah..
 “ Padan muka! Tak dapat cekik, cubit pun jadilah..ambik kau!” Gumam Adrianna di dalam hati. Walau pun tangannya sendiri berasa sakit, semua itu tak penting janji hatinya puas.
“ Darling….I nak mandi ni..you nak join ke?” Adrianna sengaja buat suara manja mengada-ada.
Laju saja Rayyan Fahrin mengeleng-gelengkan kepala. “ Fuh! Nak mampus? Menempah bala namanya tu. Entah-entah disiramnya aku dengan air panas terus masuk gol..Adrianna.Adrianna..Ya Allah, kau lembutkanlah hati isteriku..” Rayyan Fahrin menggosok-gosok perutnya yang masih sengal dengan cubitan kamikaze isterinya sambil matanya memerhati Adrianna menghilang ke dalam bilik air.


p/s : HARAP KORANG PUAS HATI KISAH ANNA DAN FAHRIN...RAMAI BAGI FEEDBACK..PENDEK SANGAT SETIAP EN3..YE KE? ANYWAY WAY..KEEP READING N KEEP SUPPORTING ME BEBEH! LUV YOU ALL..


11 comments:

  1. best giler! seronok baca cerita ni. jalan cerita lain dari yang lain. :D

    update cepat-cepat tau. :DDDD

    ReplyDelete
  2. best giler nak lg please x puas ni.

    ReplyDelete
  3. thanks guys!isyallah kita akan update cepat-cepat...bila ada chapter online kat p2u,kita tambah chapter kat blog..i luv you all.

    ReplyDelete
  4. best sangat2..kisah rayyan dgn anna ni paling best.. x sabar nak tau kisah seterusnyaa.. cpt2 lah kuatkan next n3..

    ReplyDelete
  5. best.. suka kisah anna dgn rayyan.. cepat2 la update.. klu buat buku trus lg best n puas hati..

    ReplyDelete
  6. Love it.... Cant wait fir the next entry

    ReplyDelete
  7. tk sabar nk tggu bab seterusnya..menarik sgt.. :-))

    ReplyDelete
  8. Ada pulak ngomelan penulis...hehehe..oit ema..ang pun ada komen:-D

    ReplyDelete
  9. lan..hang pn layan gak ka??? hahaha..

    ReplyDelete
  10. cerita nya mcm novel yg ditulis oleh Hlovate..x ingat ape tajuk due

    ReplyDelete
  11. Haha... Lawak jgk citer ni 😂😂

    ReplyDelete